Translate

dissabte, 9 d’agost del 2014

MILOS, ON ÉS LA VENUS DE MILOS?

Un ferry ens va portar des de Santorini a Milos. Després de dues hores a bord vam arribar al seu port, Adamas. Ens vam acomodar a l'estudi que havíem triat el dia abans per internet. Tot quedava a la dreta del port, nosaltres estàvem a l'esquerra, a prop de la platja de Lagada. En arribar, les impressions no van ser gaire bones, ens hi vam estar cinc dies i al final ens feia llàstima marxar-ne. Ja coneixíem tota la gent del barri, la mestressa de la casa i tot ens resultava extremadament entranyable. Els apartaments eren el KalliopiApartments. N'hi ha molts més d'iguals condicions i preu.
Milos és l'illa d'Afrodita. Allà es va trobar la coneguda figura de la Venus que avui s'exposa al Louvre, sense braços perquè es van trencar durant el trasllat.
Milos, Klima
Klima, petit poble de pescadors
1r dia
Vam començar la ruta a Klima un poblet de pescadors de postal. Les cases de colors gairebé banyades per un aigua transparent i tranquil·la ens van començar a impregnar de la personalitat singular de Milos. Als baixos de les cases hi havia alguna botigueta de souvenirs, potser per l'espai, potser per la simpatia de les mestresses d'aquests negocis tot resultava atractiu i temptador. L'ambient eren famílies que cuinaven mentre es mullaven els peus i alguns turistes, pocs, que feien fotos i marxaven.
Després vam anar a la capital: Plaka. Buscàvem un lloc per menjar i pensàvem que res era millor que una ciutat. Però ens vam trobar amb un poblet de cases blanques, encaramat a una muntanya. Les nostres expectatives no paraven de veure's modificades. A Plaka és bonic passejar-hi de nit, sopar en algun restaurantet, mirar les botiguetes... Però abans, cal haver pujat al castell per contemplar la posta de sol típica i recomada d'aquesta illa.
Gaudireu d'unes vistes espectaculars.
Milos
Jaciment on es va trobar la Venus
Per aquesta zona trobareu les restes d'un amfiteatre i el lloc on es va trobar la Venus. És parada obligada per als amants de l'arqueologia, ja que és, crec, l'únic jaciment de l'illa. Al costat mateix, les catacumbes, nosaltres no les vam visitar però estan molt recomanades. Cal consultar bé els horaris perquè no són gaire amplis.

2n dia
Vida al costat del mar
Visita a les cales del nord. No tenen desperdici. S'hi pot arribar fàcilment en cotxe. Recomanaria totes les que vam visitar sense excepció. La joia de corona, però, és Sarakiniko, un complex de roques blanques al·lucinants. Al mes de juliol jo pensava trobar més gent pertot arreu, però no va ser així, tot resultava extremadament tranquil. És important tenir en compte el vent. Aquell dia no en feia i l'aigua del mar estava magnífica.

Vam visitar Firopotamos, Mandrakia, Mitakas, Pachena. Sarakiniko

Milos, Sarakiniko
Sarakiniko, la joia de la corona

3r dia
Dia dedicat a descobrir les platges del sud. Aquest dia feia vent i algunes platges que ens imaginàvem d'aigües transparents ens van decepcionar una mica.
Provatas, Firiplaka, Sostis, Kipos.
Ens va agradar Firiplaka, també emmarcada amb roques blanques, que esdevenen de molts colors, vermell, groc, granatós, és apassionant contemplar-los si es passeja una mica més enllà dels para-sols.
Kipos més que una platja és un restaurant senzill amb vistes al mar, que ofereix una atracció interessantíssima: una excursió a les platges inaccessibles de Gerontes i l'arxifamosa Kleftiko.
Al port d'Adamas ens van oferir una excursió molt més llarga per 60e. Ningú no ens havia parlat d'aquesta opció que vam trobar a Kipos, era més curta però també més econòmica, 18e. És una sortida fantàstica i totalment recomanable.

Milos, Firiplaka
Platja de Firiplaka

Roques de colors
4t dia
Vam atansar-nos al nord-est de l'illa: Apollonia. De camí vam visitar Palafragas i Filakopi. El problema va ser el vent, que feia que fins i tot fossin unes cales perilloses. Bon paisatge però poc bany.
Milos, Apollonia
Comença la nit a Apollonia
Les coses van canviar quan vam arribar a Apollonia. Crèiem que trobaríem un desplegament turístic impressionant, però una vegada més ens equivocàvem. Allà tot era calma, el mar en calma, la gent tranquil·la xipotejant a l'aigua. Els restaurants voltant la badia amb clientel·la, però sense atabalar. A la zona d'Apollon, darrera un complex d'apartaments, hi ha una zona amb piscines naturals on es pot fer snorkel. Ens va agradar tant que vam esperar a veure-hi la posta de sol. Un espai per descansar i veure passar els dies amb totes les comoditats de les estructures turístiques.

5è dia
Excursió a Kleftiko. Gran banyada entre les formacions rocoses, atravessant els túnels naturals que conformen, admirant els seus colors canviants. Vam arribar a la platja natural per agafar forces i continuar cap als llocs més allunyats dels vaixells, on les roques encara vam descobrir més formes originals, impensables, de la naturalesa. No ens hi haguéssim mogut en hores, però el vaixell ens esperava per tornar.
Milos, Kleftiko
Kleftiko, la imatge de Milos

Kleftiko, un bany de coves espectaculars
Cal tenir en compte també el vent. Els organitzadors de l'excursió van preveure el dia adient dos dies abans.
No hi ha com deixar-se aconsellar per la gent de la zona.