Translate

dimecres, 6 d’abril del 2016

ILLES EÒLIES, LES ILLES D'ULISSES

Mapa de les Illes eòlies
Si esteu pensant  fer una visita a les Illes eòlies us pot ajudar llegir aquest article. Per començar, un sap que un dels destins més amables que es poden triar per passar unes vacances són les illes. Es podria pensar que com més petites, més tranquil·litat i això es deu complir en el 80% dels casos. Tot i així, hi ha l'improvable perill rutinari de caure en l'avorriment. Les Illes eòlies poden ser la solució a aquest problema.

Port d'Alicudi o Filicudi
Estan situades al nord de Sicília i es poden combinar amb una visita a aquesta illa. És un arxipèlag constituït per set illes: Alicudi, Filicudi, Lipari, Vulcano, Salinas, StromboliPanarea. Les dues primeres són molt petites i allunyades de les altres, la millor opció és instal·lar-se a Lipari, la més gran de totes (es pot recórrer el seu perímetre en un dia amb tota tranquil·litat) i la que gaudeix de més infrastructura turística.

L'aliscafo que us portarà pertot
Nosaltres vam combinar aquestes illes amb la gran Sicília. Va ser una bona decisió. Vam arribar amb Ryanair a Trapani i vam anar directament amb l'autobús de l'aeroport a Palerm. Allà vam passar tres dies i, sense haver de llogar cotxe ni res, cap al port a agafar un aliscafo que ens va portar fins Lipari! Van ser moltes hores de viatge, però va valdre la pena. Vam passar per Alicudi i Filicudi, vam poder veure els diminuts ports i anar fent boca pel que ens trobaríem més endavant. Després de visitar les altres 5 illes vam tornar a Sicília des de Lipari a Milazzo. Un viatge d'una hora aproximadament.

La nostra opció ens va permetre no llogar cotxe fins a Milazzo, però vam haver de sacrificar el nord de Sicília i la que es diu que és imprescindible catedral de Cefalú. De totes maneres, no haver-la visitat, és una bona excusa per tornar-hi. Des de Messina vam fer tota la volta a l'illa en 10 dies fins a tornar al punt de sortida, Trapani, i agafar el vol.

Un altre inconvenient del nostre itinerari va ser que primer vam acostumar-nos al ritme parsimoniós de les petites illes, i després l'adaptació al descomunal ritme caòtic de Sicília va ser una mica més dur, però sempre emocionant.